Logga in

Please use more than 6 characters. Forgot your password? Click here to reset.

Ändra lösenord

Vi har tekniska problem. Din formulär har inte varit framgångsrik. Vi ber om ursäkt och försök igen senare.

Download

Registrera

Vi har tekniska problem. Din formulär har inte varit framgångsrik. Vi ber om ursäkt och försök igen senare.

Download

Tack för att du registrerar dig hos Omron!

Ett e-postmeddelande som hjälper dig att slutföra registreringen av kontot har skickats till

Återgå till webbplatsen

få direkt tillgång

Fyll i dina uppgifter nedan och få direkt tillgång till innehållet på den här sidan.

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Vi har tekniska problem. Din formulär har inte varit framgångsrik. Vi ber om ursäkt och försök igen senare.

Download

Tack för visat intresse!

Nu har du tillgång till Reparationsservice

En bekräftelse har skickats via e-post till

Fortsätt till sidan

Du kan eller få direkt tillgång till att hämta det här dokumentet.

Reparationsservice

Reparationsservice i Europa

  • Centralt europeiskt reparationscenter med välutbildade tekniker, den senaste tekniken och högkvalitativ service.
  • Omedelbar hämtning hos och leverans till kunden inom hela EU (inom upptagningsområde för DHL Flygexpress).
  • Tre varianter av reparationsservice finns:  

Prioritet 

Reparation inom 24 timmar (ej mekatronik)

Standard

Reparation inom 3-5 arbetsdagar

Ekonomi

Reparation inom 10 arbetsdagar

  • Helt kostnadsfri reparationsservice för produkter som omfattas av Omrons garanti.
  • Fasta reparationspriser för produkter där garantin har gått ut.
  • Reparerade produkter får ett års garanti på ersatta eller reparerade komponenter, en garanti som gäller från och med reparationsdatum.
  • Den reparerade produkten returneras tillsammans med en förenklad reparationsrapport. På begäran skickar vi med en uttömmande reparationsrapport eller en detaljerad analys.
  • För frekvensomvandlare för höga effekter kan vi ordna reparation på plats.

Annan viktig information

  • Villkoren för reparationsservice kan komma att ändras utan föregående meddelande.
  • Tullens rutiner kan fördröja reparationsförfrågningar från kunder utanför EU.
  • En del av Omrons produkter omfattas inte av denna reparationsservice.
  • Ovan angivna reparationstider gäller exklusive transporttid
  • Minst 5 produkter måste skickas i samma försändelse för att kunna välja Ekonomireparation.
  • Vid Ekonomireparation bekostar och arrangerar kunden godstransport till ERC.

För mer information - kontakta din återförsäljare eller Omrons kundservice, tel. 020-633000.

5-dagars reparationsservice*

Fem enkla steg för vår 5-dagars reparationsservice.

1. Berätta vad som är fel för oss på Omron

Om du behöver få något reparerat kan du höra av dig till din återförsäljare eller till närmaste Omron-kundservice.

2. Reparationsbekräftelse
Omron skickar en beställningsblankett där även priset framgår. Genom att returnera den påskriven, bekräftar du din beställning av reparationen.

3. Paketera produkten för transport
Märk produkten med den streckkod som följde med beställningsblanketten, och se till att produkten packas ordentligt i en låda. Adresslapp följer med beställningsblanketten.

4. Ring DHL
Numret till DHL finns på beställningsblanketten.Uppge det särskilda OMRON-kundnumret. DHL hämtar ditt paket.

5. DHL returnerar din reparerade produkt
Din reparerade och testade produkt returneras till dig tillsammans med en reparationsrapport inom fem arbetsdagar! (Se anm. nedan)

* Anmärkning: 5-dagars reparationsservice är inte tillgängligt för alla produkter. Kontakta Omron för ytterligare information.