Teknisk Support
Våra tekniker hjälper dig att välja rätt produkt för din applikation, att komma igång med de produkter du köpt eller att hantera olika projektlösningar. Tack vare vår On-Line support "myOMRON" kan vi även erbjuda teknisk support dygnet runt, året runt. Välj själv hur du vill komma i kontakt med oss.
Vår On-Line support "myOMRON" är en kunskapsdatabas där du hittar
- Vanliga frågor (FAQs)
- Tips & Tricks
- Programmeringsexempel
- Applikationsexempel och -lösningar
- Och mycket mer...
Alternativa platser för online support
- OMRONs Europeiska Youtube kanal.
- Under varje produkt finner ni direkt relaterad information såsom broschyrer, datablad, manualer och applikationsexempel.
- Via länken nedan så finner ni bl.a. vårt bibliotek med EPLAN, SITEMA och 2D & 3D CAD-filer. Även information som Miljöproduktinformation (RoHS, REACh och WEEE Direktiven) och Product Life Cycle finner ni här samt programvaruregistrering och nedladdningar. industrial.omron.se/support
Vår supportpolicy
- Vi supportar ärenden i tur och ordning och vår ambition är att återkoppla med svar inom 48h.
- Vi supportar produkter inom LTB (Last Time Buy) + 1 år.
- Vi supportar produktrelaterade frågor. Om det gäller applikationsupport så hänvisar vi till våra Field Application Engineers (Klicka här för mer information)
Direktkontakt till vår support
- Telefon: +46 (0)8-632 35 00 (Knappval 4 för Teknisk support)
- E-post: Teknisksupport(at)omron.com
- OBS! Gällande OMRONs hälsovårdsprodukter (Blodtrycksmätare, Vågar, Febertermometrar), vänligen besök omron-sverige.se
Våra öppettider
- Måndag till Fredag: kl 08:00 – 16:30 (Lunchstängt mellan 12:00 – 12:45)