Brödskärmaskin med fjärrfelsökning och fjärruppgradering av programvara
När en av Storbritanniens ledande tillverkare av utrustning för automatisk brödskärning och paketering tog hem en beställning från ett bageri i Kazakstan, fastställde man att fjärråtkomst var väsentlig. Uppgraderingar av programvara och felsökning måste möjliggöras på distans från Norwich, England i syfte att undvika att skicka en tekniker 6 000 km för att besöka kundens anläggning.
Vid den här tidpunkten bjöd företaget in flera automationsleverantörer, inklusive Omron, att lämna förslag till lösningar gällande fjärråtkomst av maskinens styrsystem. "Det rådde inga tvivel om att Omron hade en tydlig förståelse för våra krav och visste hur man skulle uppfylla dem effektivt och kostnadseffektivt", säger Chris Barfe, Ibonhart Director. "Omron kunde ge oss exempel på liknande projekt man hade arbetat med hos andra kunder och alla fungerade på ett mycket framgångsrikt sätt."
Därför fattades beslut om att använda Omrons automationsutrustning för alla nyckelfunktioner i det nya styrsystemet.
Omron levererade och integrerade all automationsutrustning, vilket minskade tidsåtgången och utvecklingskostnaderna. Dessutom var alla komponenter redan tillgänglig och optimerade för livsmedelsindustrin, vilket sparade ytterligare kostnader.
Fler kundreferenser
Kundreferenser
På Omron lyssnar vi på våra kunder. Vi skulle kunna lyssna på dem hela dagarna i ända – de ger oss uppslag till nya idéer. Och eftersom vi har lyssnat på våra förpackningsmaskinskunder i över 20 år är det inte så konstigt att vi har massor med bra idéer.